Pixel konwersji na Facebooku

Piksel Facebooka jest narzędziem analitycznym. Za jego pomocą można mierzyć to, czy nasze reklamy są skuteczne. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się, jakie działania będą podejmować osoby, do których trafia reklama, a także jeszcze lepiej dopasować ja i trafić do odpowiedniego grona osób.

Jak zainstalować Piksel?

Piksel jest po prostu fragmentem kodu JavaScript. Wystarczy umieścić go na stronie internetowej w odpowiednim miejscu. Dzięki temu będziesz miał możliwość pomiaru a także optymalizacji grupy odbiorców kampanii reklamowych. Piksel pozwala na prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych przede wszystkim dzięki rejestrowaniu konwersji na różnych urządzeniach.

W czym pomaga Piksel?

Narzędzie to pozwala na optymalizację informacji, które przesyłamy pod kątem osób, które są skłonne do podjęcia działania. Warto zadbać o to, aby reklamy były dopasowane do odbiorców tak, aby prawdopodobieństwo podjęcia jakiegokolwiek działania było największe. Dodatkowo za jego pomocą można automatycznie tworzyć grupy odbiorców, które będą ułatwieniem dla targetowania. Pomocne także będą statystyki grup odbiorców, którzy wejdą na Twoją stronę.

Monitorowanie konwersji

Wykorzystanie Piksela pomaga wielu firmom w określeniu, czy dana inwestycja będzie opłacalna. Wszystko dzięki raportom, które zostają podejmowane na Facebooku. Kod, który zostaje umieszczony w witrynie, wysyła wiadomość do Facebooka w momencie, gdy ktoś odwiedzi stronę internetową albo podejmie na niej jakieś działania. Piksel można umieścić na dowolnej stronie. Bardzo często dodawany jest na stronie potwierdzenia zakupu. Dzięki temu można sprawdzić ile osób, które obejrzały reklamę na Facebooku, faktycznie dokonało zakupu. Po otrzymaniu takie informacji, Facebook porówna tę czynność z osobami, które zobaczyły reklamę. Dzięki temu informacja otrzyma wiadomość zwrotną odnośnie inwestycji w reklamę. Dodatkowo, za pomocą Piksela, można określić grono odbiorców, która najczęściej korzysta z usług.

Related posts