Media społecznościowe są częścią marketingu a także elementem odpowiedzialnym za wizerunek firmy. Marka, która zakłada swój fanpage i profile na różnych portalach, powinny wypracować model komunikacji pomiędzy firmą a potencjalnymi klientami. Dodatkowo, powinni tworzyć posty, które chętnie będą czytane i komentowane.
Jakie powinny być wpisy na Facebooku?
Posty, które są publikowane w internecie powinny być krótkie. Nie warto przesadzać z ich długością, ponieważ media społecznościowe charakteryzują się krótkimi hasłami i dobitnymi obrazkami, które zazwyczaj przekazują więcej niż sama treść. Okazuje się, że największą popularnością cieszą się teksty, które nie mają więcej niż 100 znaków. Jeśli zamierzasz udostępnić link w swoim poście, warto skorzystać z generatora do skracania linków. Używaj także hasztagów. Jest to element, który najbardziej sprawdza się na Instagramie czy Twitterze, a już mniej na Facebooku. Jeśli dobierzesz odpowiednie hasztagi, pozwolisz na to, aby Twoje posty były jeszcze lepiej wyszukiwane.
Dopasuj treść do swojego fanpage
Posty, które publikujesz na swoim fanpage powinny być odpowiednio dopasowane. Możesz dzielić się ciekawymi informacjami, pokazywać poradniki w ciekawy sposób. W takie posty użytkownicy najchętniej się angażują, ponieważ mogą skorzystać z różnych wskazówek. Można zauważyć, że duża popularnością cieszą się posty z kategorii DIY, które przedstawiają przykłady na ciekawe rozwiązania. Dodatkowo, jeśli tworzysz post, pamiętaj aby dodać do niego grafikę. Sama treść nie przyciągnie czytelnika. Musisz dodać ciekawe zdjęcie, które przykuje uwagę Twojego obserwatora. Dla rozluźnienia, możesz publikować wpisy o charakterze humorystycznym, gdzie na przykład w śmieszny sposób zareagujesz na jakieś wydarzenia. Ciekawym sposobem jest przedstawienie gry słów, lub chociażby wrzucenie dowcipu. Nawet jeśli prowadzisz poważny fanpage, możesz dodać taki wpis. Pamiętaj jednak, żeby nie robić tego za często, a kawały i żartobliwe teksty dopasować do tematyki swojego fanpage.