Media społecznościowe jako potężne narzędzie marketingowe

Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat – w sieci oraz w przestrzeni mobilnej pojawia się coraz więcej portali społecznościowych, które skupiają znaczną liczbę użytkowników internetu. W obrębie takich portali użytkownicy mówią o swoich preferencjach, dzielą się poglądami i zainteresowaniami, nawiązują kontakty. Media społecznościowe zawierają wiele przydanych dla marketingowca informacji i możliwości, które odpowiednio wykorzystane mogą zostać przekute w sukces firmy.

Pierwsze firmowe kroki na Facebooku

Prowadzenie marketingu w mediach społecznościowych należy rozpocząć od założenia firmowego profilu na takim portalu, w obrębie Facebooka profil ten nosi miano fanpage. Aby założyć fanpage należy posiadać konto prywatne, następnie w panelu po prawej stronie należy rozwinąć strzałkę i odszukać w dostępnych tam opcjach – „Utwórz stronę”. Sam proces zakładania firmowego fanpage jest stosunkowo łatwą czynnością, schody rozpoczynają się dopiero później.

Profil pełen życia

Cele posiadania własnego profilu jest z jednej strony budowanie relacji z klientami, z drugiej promowanie produktów czy usług firmy, a z trzeciej kreowanie pozytywnego wizerunku firmy. Jednak by było to możliwe profil musi „żyć”, oznacza to, że wszystkie informacje dotyczące firmy powinny zostać uzupełnione, a na profilu powinno pojawiać się przynajmniej kilka postów tygodniowo. Posty powinny zawierać angażującą treść, którą użytkownicy będą „lubili”, do której będą dodawali komentarze czy zechcą udostępnić ją na własnych profilach. Aby profil spełnił swoje zadania powinien on zostać poprowadzony przez specjalistów zajmujących się marketingiem w mediach społecznościowych takich jak – brandbay.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku. Należy potraktować fanpage również jako forum wymiany myśli, jako sposób na budowanie relacji z klientem, dlatego warto pytać na Facebooku klientów o ich zdanie na dany temat, wchodzić z nimi w dyskusje i relację. Warto także wziąć pod uwagę również głosy krytyczne, po to by udoskonalać produkty i usługi firmy.

Reklama na Facebooku

Facebook daje także możliwość prowadzenia kampanii reklamowych, gdzie bardzo dokładnie da się określić grupę docelową, chodzi tutaj nie tylko o wiek, płeć czy miejsce pochodzenia, ale także między innymi zainteresowania. Wszystko to sprawia, że reklama na Facebooku może dotrzeć do grona klientów potencjalnie zainteresowanych produktami czy usługami firmy. Ponadto w ramach Facebooka można promować firmę, jej profil, a także konkretne posty, między innymi te zawierające ofertę firmy. Można także określić sposób wyświetlania reklamy, to wszystko sprawia, że reklama w mediach społecznościowych to potężne narzędzie w rękach ludzi, którzy potrafią je odpowiednie wykorzystać. Jest to jedne z powodów, dla których powstają wyspecjalizowane w marketingu w social media, agencje, prowadzenie działań w obrębie mediów społecznościowych wymaga bowiem coraz większej wiedzy i coraz większego obycia z tematem.

Related posts