Komunikacja z fanami marki na Spnapchacie

Snapchat jest aplikacją, która umożliwiaj komunikowanie się pomiędzy użytkownikami na pomocą przesyłania nagrań video i zdjęć, które trwają nie dłużej niż 10s. Na samym początku, wysłana wiadomość znikała zaraz po obejrzenie, aktualnie jest możliwość aby wrzucić je na MyStory i oglądać je, ale tylko przez 24 godziny. W ten sposób coraz więcej firm komunikuje się ze swoimi fanami aby zwiększyć zainteresowanie marką i sprzedać.

Czym jest Snapchat?

Aplikacja z duszkiem to przede wszystkim sposób na budowanie napięcia, szczególnie jeśli dana marka wpuszcza nowy produkt lub usługę. Najczęściej pomaga także w odświeżeniu wizerunku, a także przypomina widzom o ciekawych wydarzeniach. Za pomocą Snapchata istnieje możliwość informowania o promocjach, a także można rozdawać kupony. Takie akcje promocyjne charakteryzują się tym, że są użyteczne tylko w dniu, w którym otrzymamy wiadomość. Dodatkowo, Snapchat jest aplikacją, która angażuje widzów w tworzenie marki oraz zachęca ich do współtworzenia jej i dodawania ciekawych treści.

Jak wykorzystać Snapchat w komunikacji?

Snapchat charakteryzuje się ulotnością treści, które wysyłam. Dodatkowo za jego pomocą można stworzyć silną więź z obserwatorami. Udało się to marce Michael Kors, gdzie podczas New York Fashion Week obserwatorzy mogli dodawać filmiki, które następnie można było oglądać w „Our Stories”. Dzięki temu, że był to publiczny kanał, użytkownicy Snapchata maksymalnie zaangażowali się w akcje, a dzięki temu była to darmowa promocja dla marki. W Polsce Snapchata wykorzystały takie marki jak H&M czy Plush. Obie te firmy w ramach akcji promocyjnej, stworzyły i poprowadziły grę terenową przy użyciu Snapchata. W akcji, która była organizowana przez H&M wzięło udział ponad 200 osób, a dzięki temu zdobyli dodatkowych 1000 obserwatorów. Natomiast Plush dzięki tej zabawie uzyskał ponad 2500 widzów. W związku z takimi wynikami, można przewidzieć, że na pewno pojawi się kolejna edycja zabawy.

Related posts