Snapchat zrewolucjonizował przekazywanie informacji, a szał na krótkie filmy ciągle trwa. Ostatnio firma uruchomiła własne narzędzia, które pozwoli zarządzań reklamami wideo. Główna motywacją jest zachęcenie mniejszych, lokalnych firm do korzystania z reklam. Za pomocą nowego menadżera reklam będzie można wykupić reklamy wideo na Snapchacie. Nie jest to jednak jedyna zmiana, ponieważ wprowadzono Snapchat Mobile Dashboard, który umożliwi śledzenie kampanii na telefonie, a za pomocą Business Manager będzie można konfigurować role i uprawnienia członków zespołu.
Od kiedy można używać Snapchatowych nowości?
Narzędzia zostały wprowadzone w czerwcu, na samym początku w krajach anglojęzycznych: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii a także Francji czy Niemczech. Obecnie w fazie testów, te aplikację mogą wykorzystywać firmy z Europy. Do momentu wypuszczenia aplikacji, może było wykupić reklamy w formie snapów tylko za pomocą zespołu sprzedaży lub przez API, który pobierał dodatkowe opłaty – z Snapchat Ad Manager można korzystać bezpłatnie. Za pomocą tych narzędzi można rozszerzyć swój zasięg reklamowy i zwiększyć przychody.
Co oferują nowe narzędzia Snapchata?
Menedżer reklam pozwala na kupno reklam, a także zarządzanie nimi, tworzenie raportów z kampanii dla wszystkich typów reklam. Za jego pomocą można wybrać grupę odbiorców oraz stawki za reklamę. Snapchat Mobile Dashboard to pulpit nawigacyjny, który pozwala wyświetlać reklamy użytkownikom, a jednocześnie przeglądać, czy kampanie na żywo są skutecznie. Mamy także możliwość aby je edytować, wstrzymać oraz otrzymywać powiadomienia. Business Manager jest miejscem, w który możemy nadać role oraz uprawnienia członkom zespołu. Tutaj także uzupełnimy dane dotyczące płatności i będziemy mogli zarządzać różnymi kontami reklamowymi. Na pewno nie są to narzędzia bardzo dobrze dopracowane, ale jak na pierwszą wersję, narzędzia są całkiem nieźle dopasowane do potrzeb różnorodnej grupy odbiorców.